torsdag 3 september 2015

Pregnyl tagen

Igår var det dags för Pregnylen. Varför göra det enkelt för sig?!
Hade sedan länge ett restaurangbesök inbokat med jobbet. Så jag fick frakta dit Pregnylen i en kylväska mellan ett gäng vattenflaskor. Hoppas verkligen att Pregnylen höll temperaturen.
När klockan var dags tog jag min väska och styrde mot en lätt sunkig toalett. Tur jag kunde ställa och lägga sakerna i själva asken jag hade med mig.
Upptäckte att jag tog fel storlek (för liten) på sprutan. Men det gick efter lite krångel. Jag fick in för mycket luft som var svårt att bli av med och då kunde jag inte fylla upp hela sprutan med Pregnyl. Jag fick byta nål för att spruta tillbaka lite i ampullen. Tappade själva uppdragningsnålen på golvet, fick plocka fram en ny (hade dubbel uppsättning med mig). Lyckades dra upp all Pregnyl, bytte nål igen. Stack mig i magen och injicerade Prenylen. Det kändes väldigt konstigt att stå där på en offentlig toalett, folk rycker i dörren och fokusera på att blanda och ta en spruta. När jag väl injicerade hade jag så mycket puls att jag skakade.
Fram till äggplocksresultatet kommer jag vara nervös. Tänk om pregnylen inte hade rätt temperatur. Tänk om allt går i stöpet pga av att jag inte lyckades hålla medicinen kylskåpskall.
På bilden är röran efter gårdagens projekt.

1 kommentar:

  1. Tur du hade med dig flera nålar! Har själv fraktat menopur i kylväska genom halva Sverige och sen kom jag på att den hade klarat sig utan kyla om jag hade blandat den innan, suck! Plocket går säkert gallant! Hoppas det går lättare för din man den här gången, förra gången lät det som att det borde ha gjort väldigt ont (tur det finns bedövning). /Malin

    SvaraRadera