fredag 28 augusti 2015

Vul 2

Sitter i skrivande stund på tåget på väg hem efter dagens vul. Det gick bra idag och de 10 äggblåsorna som sågs i förrgår har fått sällskap av 7 stycken till.  De ska nu växa till sig. På onsdag ska jag ta Pregnyl och på fredag är det dags för äggplock och spermieuttag.
Pratade med läkaren idag om att jag vill ha premedicinering mot illamående i venflonet istället för en tablett som är munsönderfallande. För den hjälpte inte ett dugg förra gången.
Det blir en utmaning att ta Pregnylen på onsdag. För då är jag ute och äter med jobbet. Men det ska väl gå det också. Lär kännas skumt att blanda och ta sprutan inne på en toalett på restaurangen.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att det var så många blåsor, hoppas det är något i dem! Ibland har jag känt mig som en knarkare när jag stått med mina sprutor, blir kanske inte direkt bättre av att vi har kallat det för att ta "kvällsfixen". Pregnylen är ju dessutom lite bökig med allt blandande. På måndag får vi vår "dom" och då vet vi om det är värt fler försök eller inte. Hoppas ni får en trevlig helg! /Malin

    SvaraRadera
  2. Ja det blir en utmaning på onsdag. Jag håller tummarna för er på måndag. Berätta gärna hur det gick. Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej! Nu har vi pratat med vår läkare. Hade vi frågat honom om vi borde gå vidare i livet har han nog sagt ja, men det frågade vi inte! Vi frågade om det kan finnas chans att det funkar och det kan det. Vi har vår ålder och vår son till våra fördelar och utan dem hade de gett oss råd om andra vägar till barn. Vi vill dock försöka gå ner några kilon båda två eftersom vi ligger lite över BMI 25 båda två och vi frågade om det kan påverka och det finns en yttepytte chans/risk att det påverkar och just nu griper vi varje halmstrå vi kan. Jag tänker att jag vill köra en ny omgång i januari och läkaren tyckte långaprotokollet med blandning av menopur och gonal-F. Funkar det inte då ska vi fundera över äggdonation i Finland, men där är vi inte än...först ska vi banta och "vuxenmysa" samtidigt som vi håller tummen att det "plötsligt händer". Känns under omständigheterna rätt så bra! /Malin

    SvaraRadera
  4. Vad bra att ni känner att det känns ok. Trots att det är och kommer vara tufft.

    SvaraRadera