onsdag 5 augusti 2015

Då är det dags igen

Semester har varit bra trots vädret. Vi har gjort och upplevt mycket. Om en vecka börjar jag jobba och hösten rullar igång för mig. Redan nu börjar almanackan bli full.
I förgår startade jag ett långt protokoll. Det innebär en nedreglering med Synarela. Inom 14 dagar ska jag få en blödning och då är det dags att spruta hormoner. Jag har tidigare nedreglerat med injektioner, men nu är det nässpray som gäller.
Att jag nu blivit genomförkyld försvårar det hela. Men det går.
Det här låter kanske sjukt, men jag hade föredragit att ta injektioner istället för nässpray (jag är stickrädd). Då hade jag varit helt säker på att jag fått i mig rätt mängd läkemedel. Speciellt nu när jag är förkyld. Tycker det är osäkert med spray, men det är säkert noga uträknat. Andra kan ju, så då borde det funka för mig också. ☺

8 kommentarer:

  1. Hej! Vad spännande att ni är igång igen! Själv väntar jag på mens som borde komma imorgon och sen kör jag igång med ett specialutformat kort protokoll med en blandning av gonal-F och menopur. Lycka till! /Malin

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Kommit igång?
    Berätta gärna hur det går.

    SvaraRadera
  3. Hej! Började med sprutor igår (torsdag) och ska på koll på onsdag. Känner du av sprayen? /Malin

    SvaraRadera
  4. Jag har mycket pms i vanliga fall. Nu är det dubbelt upp. Vill bara dra något gammalt över mig och vara i fred. Är trött, irriterad och extremt sugen på sötsaker. Tur att detta är under en kortare tid.
    Kan tänka mig att du kommer vara lite nervös på onsdag på vul:et.

    SvaraRadera
  5. Under förra behandlingens vul var jag så nervös att händerna skakade när jag satt i väntrummet. Nu vill jag att tiden ska gå lite fortare. Börjar jobba på måndag och det ska bli skönt att få nått annat att tänka på. /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar hur det gick igår (onsdag) för er? Hoppas det såg bra ut.

      Radera
  6. Det fanns 6 blåsor så på måndag blir det plock. Håller tummen för ET på onsdag. /Malin

    SvaraRadera
  7. Åh roliga nyheter! Håller tummarna för ET.

    SvaraRadera