söndag 20 september 2015

Dag 13

Tänker inte längre skriva ruvardag. För jag ruvar inte på något. Mensen är här och det är med besked (började blöda i fredag). Jag blöder väldigt mycket och värken är svår. Jag vaknade till och med i natt av värk i magen. Huvudvärk har jag också. Har bestämt mig för att sluta ta Lutinus nu. Jag vill inte tillföra kroppen läkemedel i onödan. Det finns inte en chans i världen att ett embryo har klarat sig i detta inferno. Mycket blod och slemhinna som forsar ut.
I fredags var jag knäckt och väldigt ledsen. Men på kvällen när jag kom hem efter jobbet och pratat med min man. Så kändes det lite bättre. Han vill att vi försöker igen. Trots våra odds och dessutom har vi betalt för tre försök. Vi är överens om att ta en paus. Känns skönt att vi är på samma spår.
Jag är fortfarande ledsen att det inte blev någon graviditet denna gången heller. Men det känns inte becksvart.

På onsdag ska jag ta ett gravtest och se hur det hånar mig med sitt enda streck. Sen ska jag kontakta kliniken.

4 kommentarer: