onsdag 16 september 2015

Ruvardag 9

Om en vecka är det testdag. Idag ömmar inte brösten längre. Vilket jag tror beror på att ägglossningssprutas biverkningar gått över. Det är 14 dagar sen jag tog den.
Har haft rejäl molvärk i ett par dagar. Det hugger till ibland och när jag sträcker på mig eller gör en hastig rörelse så känns det.
Känner mig väldigt ogravid. Vilket är helt normalt. Hade jag blivit gravid på naturlig väg hade jag aldrig känt eller letat tecken. Då hade jag tagit ett gravtest om mensen inte kommit i tid.
Sju långa dagar kvar... Får se hur länge jag kan hålla mig ifrån testen som ligger och väntar.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad spännande att du skriver att du inte hade letat tecken om du hade försökt bli gravid på vanlig väg. När vi har försökt har jag blivit "skengravid" direkt. Tiden mellan ägglossning och mens har jag fått för mig att jag mått illa, varit hungrig och trött. Dessa symptom försvann direkt efter vår utredning. Den gången då jag faktiskt var gravid med sonen fattade jag typiskt nog inte alls att jag var det. /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är märkligt vad kroppen kan luras.

      Radera