onsdag 20 maj 2015

Nästa steg i behandlingen

Ikväll var det dags att lägga till spruta nummer två. Det gick bra att ta dem, men attans vad det svider nu. Speciellt Orgalutranet irriterar och har lämnat en rodnad i huden. Det kan vara så i upp till fyra timmar. Även Menopuren svider i kväll. Vävnaden börjar protestera. Jag vet att dessa två ger sådana här reaktioner. Svårt att låta bli att klia.

Sådan här reaktion fick jag inte av Suprecur och Gonal-F under första ivf-resan. Men det är värt det!
Jag slipper de övriga riktigt jobbiga biverkningarna jag fick då. Då hade jag mycket huvudvärk, vallningar, frossa, nedstämdhet, ett humör som var mycket växlande, extremt trött osv.

Nu har jag bara haft lite lätt huvudvärk och lite trötthet. Hoppas verkligen att jag fått några äggblåsor att växa. Har lite känningar i äggstockarna så det verkar så.

3 kommentarer:

  1. Blir spännande att läsa om hur det går på UL. Hos mig hittade de 1 (!) ynka äggblåsa efter 8 dagars menopur 450 enheter idag så ska fortsätta fram fem dagar till och har nytt UL på tisdag. Tårarna svider bakom ögonlocken och jag förbereder mig för det värsta att ingen skillnad skett på tisdag och att de då avbryter behandlingen. Upplever ni att det är någon skillnad på den här gångens försök jämfört med när ni försökte få ert första barn? /Malin

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att det ser bättre ut på tisdag.
    Den stora skillnaden är protokolllängden. Och att jag slipper så mycket biverkningar. Eller är det något annat du menar?
    Jag tar 187.5 IE Menopur och det ska motsvara 150 IE Gonal-F som jag tog under förra resan.

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Jag tänkte mer om ni har en annan inställning till syskonresan än vad ni hade till första resan tex? Detta är ju även vår syskonresa men eftersom vårt första barn kom till på vanliga sättet dock efter en tids försök så jag har inget att jämföra med, men jag har fått för mig att det måste vara jobbigare med barn nr 1. Men jag tycker detta är rent ut sagt för jävligt jobbigt och ingen som inte varit med om det kan fatta vad det innebär. Jag är imponerad över att ni orkar med att göra en resa till även om jag inte alls vet vilka ni är. /Malin

    SvaraRadera