måndag 25 maj 2015

Biverkningar

Har fått lite biverkningar. Men de är milda i jämförelse med biverkningarna jag fick under långa protokollet.

Just nu är det tröttheten som dominerar. Men jag känner mig ibland illamående, har lätt huvudvärk. Känner mig uppblåst i magen. Jag ömmar inte lika mycket över äggstockarna som innan. Vilket jag tycker är lite märkligt.

När jag tänker på det, så smyger negativa tankar fram. Tänk om ägglossningen har skett, trots Orgalutran. Eller tänk om äggblåsorna inte blir större. Försöker slå dessa tankar ifrån mig. Men de finns där ibland och gnager mig.

4 kommentarer:

  1. De negativa tankarna är jobbiga! Jag håller tummen för er (och oss)! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tänkt på er idag. Hur har det gått?

      Radera
  2. Hej! Vi har avbrutit behandlingen. Eftersom det på 14 dagar bara bildats en stor äggblåsa. Ska däremot ta ägglossningssprutan i morgon och "utnyttja att ett fint ägg lossar" som läkaren sa��. Sen kör vi en ny omgång när de öppnar i augusti och då med lite andra preparat och troligen korta protokollet för att se om det funkar bättre. Har inte hunnit smälta det här än eftersom jag har en uppsats som måste bli klar i veckan och börjar jag tänka och deppa finns det en risk att den inte blir klar. Men när den är klar ska jag tillåta mig att deppa lite. /Malin

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra plan. Koncentrera dig på uppsatsen och tillåt dig sen att deppa och bearbeta detta. Finn styrka och hopp i att i augusti kör ni igång igen med nya mediciner och ny metod. Jag skickar en styrkekram för att beklaga att det inte gick vägen denna gången.

    SvaraRadera