måndag 1 juni 2015

ET-dag

Himmel vad nervösa vi har varit under morgon. Kliniken ringer på morgonen på ET-dag om det inte blir något. Ingen ringde så vi åkte till Malmö.
Vi hoppades att det skulle finnas något/några embryon som de kunde frysa.

Av 19 blåsor, fanns det 10 ägg. Bara 5 ägg var mogna och ENDAST 1 blev befruktat.

Besvikelsen är stor, trots att jag fick tillbaka ett jättefint embryo. Jag räknar kallt med att få göra om allt i augusti.

Nu hem och smälta detta och hitta tron på det lilla embryot som simmar omkring där inne.

4 kommentarer:

  1. Med tanke på vad man utsätter kroppen/kropparna för vid ivf för att verkligen maxa oddsen så är det så konstigt att det sen i slutändan "bara" finns ett enda som går att sätta tillbaka eller som för oss först inget och sen inte ens några att plocka ut. Fast det kan ju vara just det ni fick tillbaka som är det som funkar... Håller tummen för er! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja känns snopet att summan blir så skral. Tack för tummen!

      Radera
  2. Oj. ! Men vilken tur att ni fick tillbaka ett embryo! Har dom någon teori om varför det var så få som befruktades? Sa dom hur många spermier dom hittade och vilket stadie dem var? Förstår besvikelsen över resultatet men åter igen vilken tur att ni fick ETT embry tillbaka, låt oss hoppas att detta är guldägget! Stor kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag vet att jag borde vara glad. Vilket jag egentligen är. Jag vet hur det känns när inga ägg blir befruktade. De sa att de hittade simmande spermier, inte antalet. I dagsläget finns det ingen uttalad teori, bara ett konstaterande att vi har dåliga resultat med oss i bagaget.
      Det vore en dröm om detta lilla liv väljer att stanna.
      Kram

      Radera