onsdag 10 juni 2015

Ruvardag 9

Jag ljuger om jag säger att jag inte tänker så mycket på situationen vi befinner oss i. Jag gör det där som egentligen är helt meningslöst. Jag analyserar biverkningar. Progesteron (jag använder Lutinus som innehåller det)  som hjälper till att skapa en optimal miljö i livmodern ger symptom och biverkningar som är som gravsymtom. Så det är egentligen helt meningslöst att ödsla tid på det. Men på något sätt ger det mig sinnesro. Funderar på att tjuvtesta i helgen.

Jag tar mina Lutinus 3 ggr på dag och jag börjar vänja mig vid att det rinner ut. Men det är fortfarande lite så där. Speciellt nu när värmen kommer. Känner mig inte fräsch. Urk.... Men det är värt det om detta leder till en graviditet.

Symtom/biverkningar just idag:
Lätt mensvärk, huvudvärk, illamående
Trött
Uppkörd och gasig
Ömmande bröst
Floder av flytningar

Väntan på testdag är tortyr. Jag har varit så nära att tjuvtesta innan i veckan. Men jag vet att det borde jag inte göra. Det finns ett testdatum av en anledning.

Nu hoppas jag att denna sista veckan går fort och att mensen lyser med sin frånvaro.

8 kommentarer:

  1. Håller tummen! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Känner för ögonblicket ingenting. Ingen mens ännu. Hoppas hoppas...

      Radera
  2. Har du ruvat någonting innan du blev gravid? Hur långt efter kom mensen då? Har ju aldrig ruvat men efter båda de gånger jag tagit ägglossningsspruta har mensen kommit samma antal dagar senare. /Malin

    SvaraRadera
  3. Jag har ruvat 3 ggr på fem försök. 2 försök fick vi avbryta, 2 gav ingen graviditet och 1 ruvning (FET) som resulterade i en graviditet. Om jag minns rätt så kom mensen ungefär när den var beräknad. Jag började blöda på testdagen och nån gång någon dag senare. Men jag kan minnas fel. Jag har varit dålig på att dokumentera det. Jag vet bara att jag visste att det var kört. Jag visste även att jag var gravid när jag testade efter FET. Hur jag visste det, kan jag inte svara på. Det kändes annolunda och det är svårt att sätta fingret på hur. Det bara var så.
    Om jag räknat rätt så borde mensen komma i dagarna. På fredag ska jag kunna ta ett gravtest om jag vågar. Då ska hcg-nivån vara mätbar om jag är gravid.
    Jag har läst någonstans att Progesteron kan ge blödning tidigare än i vanliga fall.

    SvaraRadera
  4. Visst kan man få ett felaktigt positivt resultat om man testar för tidigt? Eller har jag fattat fel? /Malin

    SvaraRadera
  5. Efter ägglossningssprutan finns det ämnen kvar i kroppen som kan ge ett falskt positivt gravtest. Upp till ca 10 dagar efter.

    SvaraRadera