onsdag 18 maj 2016

Ul idag

Sitter på tågstationen och väntar på mitt tåg hem. Har på fm varit på kontroll av äggblåsor. Idag fick jag en annan läkare. Träffade henne senast när vi var på kliniken första gången. Har annars haft samma läkare vid alla UL innan.
Totalt 15 blåsor såg hon och de var i bra storlek. Så hon tyckte att om en vecka är det dags för ÄP. Blev en aningens frågande. Inget mer UL och redan en vecka efter detta UL blir det ÄP. Gångerna innan har ÄP varit en och en halv vecka efter första UL. Men som jag sa: Ni vet bäst.
Sen blev det ett besök hos sköterskan som tog nytt sköldkörtelprov. Mitt förra prov var för gammalt nu (1år). Vi gick igenom resterande behandling och kollade så jag får samma medicincocktail som förra gången. Den funkade bra, både under och efter ÄP.
Intressant att kroppen har svarat bättre på Menopuren denna gången. Nu blir det till att få ihop logistiken inför nästa onsdag och ÄP.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att de hittar fina "simmare" på onsdag också så att det inte blir lika nervöst för er som förra gången! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas hoppas! Det var en pärs.

      Radera