torsdag 26 maj 2016

Äp och tesa

Igår var det dags för äp och tesa. Det gick bra. Men pga att jag inte fick den premedicineringen som jag ville ha. Så blev det kräkfest på vägen hem i bilen. Vi har över tjugo mil enkel resa. Urk.... Det blev soffläge igår kväll.

I vanlig ordning blev jag ledsen och grät inne på op. Tack för den underbart fina personalen. Själva äggplocket gick bra, men de stack i endometrioshärden på vänster äggstock. Så jag fick ta antibiotika för det. Jag tror att kombon: För lite premedicinering, "frukosten" efter äp och citodon, doxyferm, flagyl tillsammans med bilfärd gav kräkningarna. Men men... Det går inte få det ogjort. Jag mår bättre idag.

Själva äggplocket gav 21 ägg!!! Hoppsan!
Jag hade mycket vätska runt äggstockarna och det finns risk för överstimulering pga det stora antalet ägg. Så nu har jag extra koll på min kropp och ev. biverkningar. Ska ha telefonkontakt med kliniken på fredag fm. Är det så att jag har tecken på överstimulering blir det ingen återföring som är planerad till fredag em.

Spermieuttaget gick också bra. De hittade gott om simmare. Nu håller vi tummarna att det blir många embryon och som fortsätter utvecklas bra. Önskar att vi kan få några till frysen. Vi behöver marginaler.

Än så länge har jag inga tecken på överstimulering. Har gått ner 700 g i vikt sen igår.

1 kommentar:

  1. Hej! 21 ägg!!! och många simmare!!! Vad bra! Hoppas nu att det är bra kvalitet på allt och att de fattar att de ska gilla varandra. /Malin

    SvaraRadera