fredag 10 juni 2016

Sammanfattning

Har inte skrivit något inlägg på några dagar nu. Jag har faktiskt inte vågat. Är rädd för att jinxa det hela om jag publicerar mina symtom. Dessutom har blödningen alltid börjat på dag 11 med rosa flytningar eller ibland även blod.

Men jag har skrivit utkast sen dag 11. Så här kommer en symtomlista.

Dag 11 och 12:
Gasig, dålig i magen
Rapig
Uppkörd
Hungrig
Mätt
Svettas
Nästan illamående
Lätt värk i brösten och de är lite hårda
Mensvärk som kommer och går
Ägglossningssmärta
Ont i ryggslutet
Extremt trött
Finnar
Inget blod

Ruvardag 13:
Yrsel
Trött
Nästan illamående
Bltr: 115/75 (hemma) liggande
Extrema hungerkänslor/mättnad
Mensvärk kvällstid (växlande höger och vänster sida)
Känner "dofter"
Har som träningsvärk i benen
Ont i ryggslutet
Inget blod

Ruvardag 14:
Rosa på pinnen
Rosa flytningar
Molvärk
Spänd i magen
Hård i magen
Gasig
Brösten ömmar lite på undersidan
Em: Vitt på pinnen, vita flytningar, molvärk till hö. Uppblåst, ohungrig, superhungrig efter någon timme efter middag
Känner "dofter"
Kvällen: Växlande värk på höger och vänster sida
Pyttelite rosa på toapappret

Ruvardag 15:
Vi bestämde i förrgår att om jag inte har börjat blöda så ska jag testa idag på ruvardag 15. Vill inte testa i morgon på min födelsedag (officiell testdag).
Tog två test i morse och var lite skakis när jag väntade på resultatet.

Kröp ner i sängen med det digitala testet och visade min man. Nu är vi försiktigt glada. ☺



6 kommentarer:

  1. Ojojoj! Vad spännande! Grattis! Började misstänka när du inte skrev nått!!! Grattis igen! /Malin

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt, håller tummarna för att det går hela vägen nu! Heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Ja nu är nästa mål att få se ett/två tickande hjärtan.

      Radera
  3. Grattis till plusset! Nu håller jag tummarna för att detta ska gå bra! Kram Genus Longing

    SvaraRadera