onsdag 30 november 2016

Lite tankar

Nu har jag gått in i vecka 30.  "Bara" 10 veckor till bf. Börjar redan bli lite otålig. Men det är bäst om jul och nyår hinner passera. 🙂
Halsbränna och bäckensmärta är vardag numera. Jag mår bättre än vid förra graviditeten och jag har varken gått upp så mycket i vikt eller blivit svullen pga vätska. Vilket är skönt.
Förra gången var stödstrumpor ett måste, nu har jag dem för att minska kramperna i benen och för att det känns bättre med stöd på underbenen.

Idag var jag hos frisören och vi gjorde ett lite roligt och häftigt konstaterande. Jag har nämligen väldigt lockigt hår. Men nu är det inte lika lockigt. Det finns lockar kvar i topparna. Men utväxten är spikrak. Min frisör tror att lockarna kommer tillbaka när graviditeten är över. Ska bli spännande och se. Dessutom sa hon att jag ska inte bli förskräckt när håret faller av. Det är allt hår som jag inte tappar nu som kommer att falla av när jag inte är gravid längre.

Bebisen lever rövare i magen. Jag tycker att den är mycket vaken och far runt. Så än verkar den ha plats att röra sig på.

4 kommentarer:

  1. Det där med håret är så lustigt tycker jag, att det blir så tjockt under graviditeten och sen faller så mycket av. Jag kunde inte ha utsläppt hår de månader jag ammade för hela huset blev fullt med hår. Efter en IVF-omgång i våras konstaterade min frisör att håret kändes tjockare och annorlunda, undrar om hormonerna under IVF:en påverkade? Frisören har ju ingen aning om att jag gjort IVF. Vad skönt att du inte gått upp så mycket. /malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske var hormonerna som påverkade håret. Helt omöjligt är det ju inte. Ja det är skönt att vikten är ok. Hur har ni det nu?

      Radera
  2. Jag tycker att jag mår bättre och bättra hela tiden. Sonen är en rolig ålder och vi kan göra saker som hela familjen tycker är kul och på jobbet är det roligare och mer utvecklande än på flera år, jag längtar inte längre efter en anledning till att få vara hemma ett år. Livet har ljusnat avsevärt! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du trivs. Jag är tacksam att jag går hem nu. Det händer mycket på jobbet framöver som har fått många av oss kollegor att fundera på framtiden.

      Radera