tisdag 30 augusti 2016

NIPT

Då var tre veckors väntan över. Idag kom brevet med svaret på NIPT. I och med att det kom ett brev så visste jag att det skulle vara positivt. Hade provet visat att det finns risk för Downs syndrom så hade de ringt.
Trots detta var jag lite nervös när jag öppnade brevet.
En sak att pricka av på listan. Skönt!
Under den här graviditeten har det varit en del tankar och funderingar. Under första var allt nytt och man hade ingen aning hur det kunde vara och skulle bli. Nu har vi den erfarenheten med oss och det gör nog mig mer fundersam. Vill ju att allt ska gå bra. Nu är det RUL som väntar. Efter det kan jag kanske koppla av lite. Har nog mina sk. spökveckor nu. Ett mittimellan stadium. Har inte sett bebisen sen v. 12. Lite nervös är jag nog inför RUL.

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att resultatet från NIPT blev bra! Hur mår du nu? /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår bättre. Men blir extremt trött när jag gör något. Jag ska försöka jobba 25 % om några veckor. Hur går det för er? Pratat mer om framtiden?

      Radera
  2. Vad skönt att du mår bättre! Vi har inte pratat så jättemycket mer, det vi sagt är att vi ska avvakta till framåt sommaren så att vi inte förhastar oss. Samtidigt så accepterar jag ju mer och mer att det är så här vårt liv kommer vara, det kommer vara vi tre. Vi har bokat en skidresa över nyår och jag tycker det ska bli kul att vi alla tre nu kan åka skidor ihop. Sen skulle jag ju inte tacka nej till en "liten" graviditet heller. Så det är splittrade tankar. /Malin

    SvaraRadera
  3. Förstår dina tankar. Ni tänker klokt. Man ska inte kasta sig in i något förhastat. Vi valde att vänta med att starta en ny ivf-process. Vi ville ge vår dotter sin tid och oss själva tid att bli redo för en ny ivf.
    Vad härligt med gemensam aktivitet och att ha något kul att se fram emot.

    SvaraRadera
  4. Skönt med bra på nipt! Vi använde oss också av det, men här ringde de fast svaret var bra- lite paff blev jag allt men är tacksam för då fick vi ju svaret väldigt fort. Längtar också till rul, men fy vad nervös jag börjar bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också rejält nervös nu. På torsdag är det dags och efter det kan jag andas ut och börjar planera. Så känns det. Hoppas bebisen mår bra. När ska ni på rul?

      Radera